10 vrućih web dizajn trendova kako bi dominirali u 2021. godini

Što nam donosi 2021. kad je u pitanju web dizajn i izrada web stranica i web shopova?!

Kako nam se bliži kraj ove izazovne 2020. godine, odlučili smo malo istražiti i vidjeti što bi se moglo očekivati u 2021. godini kada je u pitanju web dizajn, odnosno izrada web stranica i izrada web shopova. Ako smo išta mogli naučiti iz ove godine koja je na izmaku, onda je to činjenica da moramo biti spremni na sve izazove koji se mogu naći pred nama, bilo osobno ili poslovno i što brže pronaći rješenja na njih. No nismo tu kako bi vam pisali o tome kako ćete pronaći rješenje za svoje probleme, no svakako možemo pomoći kada su u pitanju digitalni proizvodi. Teško je predvidjeti razvoj situacija za nadolazeću godinu.

Vezano za našu temu, među mnogim idejama i rješenjima, napravili smo listu od 10 točaka kojih bi se trebalo pridržavati, a možete s njima započeti već danas ukoliko smatrate da su ove ideje dobre.

  1. Bolje korisničko iskustvo (UX*) za web stranice i web shopove

Sve do nedavno su web shopovi bili samo neobvezan dodatak stvarnim, fizičkim trgovinama. Situacija se značajno promijenila kada je više od polovice svijeta doživjelo neki oblik zaključavanja tijekom 2020. godine, a web shopovi (web trgovine eCommerce) su počeli nicati poput gljiva poslije kiše. Tvrtke kojima su vrata zatvorena zbog Vladinih uredbi morale su brzo prebaciti svoje poslovanje online, a ponekada taj proces nije išao glatko kako su si mnogi zamislili. Iskreno, u travnju i svibnju (a trend se nastavlja) ove godine imali smo toliko upita i dogovorenih poslova, da smo dosta posla proslijedili našim partnerima s kojima imamo dugogodišnju suradnju i za koje smo bili sigurni da će kvalitetno i na vrijeme završiti sve poslove.

Tvrtke koje su svoju prodaju povezale ili preselile na internet, shvatile su sve benefite ovakvog poslovanja te nam priznale kako su ovaj korak trebali napraviti i ranije. I u budućnosti se očekuje porast web shopova jer je sve veći broj kupaca bio prisiljen na online kupovinu te su isto tako shvatili kako su prednosti ovakvog načina kupovanja zaista velike.

Upravo iz tih razloga će se nastaviti i rast online trgovina i rast kupaca, no da bi sve radilo kako treba tvrtke se moraju prilagoditi i po pitanju web stranica i web shopova.

Tvrtke moraju razviti pouzdanije web stranice i aplikacije s bržim učitavanjem, jednostavnijim načinima komuniciranja s kupcima, a da ne spominjemo korisničko iskustvo. Kupci su pored mnogih drugih prednosti online kupovine uvidjeli i prednost da im je sve na dohvat klika, pa tako i vaša konkurencija, koja je sve jača i jača.

  1. Tamne teme – Dark mode

Tamne teme su i u 2020. godini bile trendi. Očekuje se da će i u 2021. godini također biti jako popularne. Evo nekih glavnih razloga zbg kojih mislimo da će se taj trend nastaviti:

  • Izgleda super moderno.Instagram, Twitter, Facebook i Apple su samo neki od velikih brandova koji nude alternativne teme na svojim platformama.
  • Ističe i omogućuje iskakanje ostalih elemenata dizajna.
  • Ono što većina programera zna a to je da tamnije teme smanjuju naprezanje očiju u uvjetima slabog osvjetljenja. Večeras kada legnete u krevet, vjerojatno ćete uzeti mobitel u ruke i prelistati nešto što ste tokom dana propustili (Idite spavati, to može pričekati😊) i sigurno ćete uočiti veliku razliku između dizajna kod svjetlijih i tamnijih web stranica.
  • Može čak uštedjeti i bateriju uređaja!

Apple je tako svojim korisnicima omogućio da se uređaj automatski u zakazano vrijeme prebaci u tamniji način rada.

(U odnosu na naslovnu sliku ovog teksta prikaz dark i light teme)

Tamne teme – Dark mode

  1. Neobične kombinacije boja

Jedan od najistaknutijih trendova web dizajna 2021. godine bit će uporaba hrabrih boja i neobičnih kombinacija boja koje se savršeno usklađuju kako bi privukle pažnju korisnika.

Svijetle, zasićene boje također pomažu vašoj marki da se istakne u odnosu na minimalistički dizajn prethodnih godina.

Da biste uspjeli provesti ovaj trend, ne biste se trebali bojati isprobati nove stvari. Sjajne nijanse, intenzivne boje i neobični parovi boja zasigurno će ostati u sjećanju posjetiteljima vaše web stranice ili web shopa.

  1. 3D elementi

Iako su 3D elementi već dugo vrlo popularni, njihova popularnost će se nastaviti ili rasti.

Zahvaljujući razvoju web tehnologije i web dizajnera koji neprestano unapređuju mogućnosti weba, 3D elementi se sve više koriste.

Ovaj trend dizajna postat će sve popularniji kako VR / AR tehnologije dobivaju zamah i dodaju dodatnu ljepotu i utjecaj 3D elementima.

Rezultati mogu biti zapanjujući.

  1. Glasovno korisničko iskustvo

Način na koji korisnici pristupaju informacijama mijenja se cijelo vrijeme. Umjesto da upišemo upit za pretraživanje u Google, sada postavljamo pitanja ili postavljamo zahtjeve. Web dizajn će morati pratiti ove trendove kako bi web stranice mogle pružiti ovo iskustvo posjetiteljima i to iz više razloga. Samo je pitanje vremena kada će se ova opcija pojaviti kao alternativa dosadašnjim navikama pretraživanja tekstova i web stranica odnosno web shopova.

  1. Brzina učitavanja web stranice odnosno web shopa

Iako smo ovu temu već nekoliko puta obradili i na našem blogu ali i na našim profilima društvenih mreža, nikada nije na odmet ponoviti. Jedan od najvažnijih čimbenika uspješnog web dizajna je izuzetno brzo vrijeme učitavanja. To nije novi trend i zapravo je već godinama bitan čimbenik UX-a* i SEO-a*.

I dalje je glavni prioritet za web stranice koje se žele visoko rangirati u rezultatima pretraživanja i također boljoj pretvorbi. Studije pokazuju da će posjetitelji najvjerojatnije napustiti stranicu ako njezino učitavanje traje dulje od dvije sekunde. I više se neće vratiti!!!

Vrijeme učitavanja web stranice standardna je mjerna vrijednost koju svi web dizajneri gledaju kako bi osigurali izvrsno korisničko iskustvo.

  1. Bolji prikaz proizvoda na fotografijama (posebno važno za web shop)

Uz neke prednosti kupovine putem interneta naveli bi lakoću, uštedu vremena ali i živaca ponekad 😊

Problem u Internet trgovini ili kupnji se može pojaviti kada su recimo u pitanju namještaj ili odjeća i slično. U većini svi jednako rezoniramo i ako ne možemo vidjeti proizvod u živo, opipati ga, tada teže donosimo odluku o kupnji.

Sve više i više web trgovina se okreće kvalitetnijim fotografijama, 3D prikazima, videima a s ciljem da dočaraju proizvod što je realnije moguće. Pored proizvoda tu su i web stranice za iznajmljivanje apartmana, hoteli, kampovi koji sve više i više koriste tehnologije 3D prikaza. Ovaj će se trend svakako nastaviti i u 2021. te očekujemo i sve više inovacija na ovom području. Tu ne treba biti prevelik genij, treba se postaviti na mjesto kupca i stvoriti dojam o tome što ih interesira i kako žele vidjeti proizvode. Ideje o daljnjim koracima u prezentiranju proizvoda i usluga će same dolaziti.

Odličan primjer možete vidjeti na web stranici

Vanmoof

  1. Video sadržaji

Video je postao jedan od glavnih marketinških elemenata. Tvrtka neće moći zanemariti važnost videozapisa za izgradnju brendova u 2020. godini i kasnije. Prema studiji Facebooka, 73% video sadržaja pozitivno utječe na korisnike. Stoga, kada je u pitanju izrada web stranica ili izrada web shopa, dizajner mora voditi računa da se više fokusira na video sadržaj umjesto na druge formate sadržaja. Naravno u nemogućnosti videa, vraćamo se na prethodnu točku a to je kvalitetna fotografija ili 3D prikaz.

  1. Dinamične odredišne stranice*

Neki od najzanimljivijih primjera modernih web stranica koriste dinamične, responzivne odredišne stranice*. Što su odredišne web stranice (landing page*), možete pročitati na ovom linku >>> Što je landing page ili odredišna stranica? I kako to djeluje?

U ovom dijelu mislimo na vašu početnu, naslovnu ili home stranicu gdje se ovaj trend primjenjuje, a naravno koristit ga možete i na drugim dijelovima za koje ćete osmisliti svoju reklamnu kampanju.

Zadržati pažnju posjetitelja na statičnoj odredišnoj web stranici je zaista težak zadatak. No ukoliko odredišno mrežno mjesto učinite aktivnijim i dinamičnijim sa dodavanjem određenih animacija ili nekih interaktivnih značajki, tada će se korisnik sigurno zadržati duže na vašem shopu ili web stranici.  

  1. Podnožja web stranice (footer*) sa što više detalja

Dugi niz godina su se elementi na dnu svake web stranice zanemarivala. Dodao bi se pokoji link, eventualno logo i Copyright oznaka. Ako gledamo iz perspektive posjetitelja, ukoliko smo došli po određenu informaciju na web stranicu, pronašli ju, pročitali i što sad? Napuštate mrežno mjesto. E sad zamislite situaciju da smo vam poslije ovog članka ponudili pregršt drugih informacija na privlačan način, te pomoću njih zadržali vašu pažnju. Na žalost još uvijek nismo, radimo na tome i sigurni smo da ćemo kroz koji tjedan imati redizajniranu web stranicu, gdje ćete upravo nakon čitanja naših savjeta i noviteta dobiti inspiraciju i zadržati se još malo na našoj web stranici 😊


Zaključak:

Spomenuti trendovi web dizajna su naša osobna razmišljanja i zaključci o tome što  možemo očekivati u 2021. godini. No pored njih smatramo da današnje web stranice i web shopovi obavezno trebaju imati i sljedeće:


Hvala vam na vašem vremenu, nadamo se da smo vam pomogli sa informacijama, a ukoliko trebate neke od naših usluga ili želite besplatan savjet, slobodno nas kontaktirajte!


Korišteni pojmovi:

*Odredišne web stranice
*Landing page
*UX
*VR
*AR
*SEO
*Footer
*Copyright

Rječnik korištenih pojoma i izraza