11 načina kako rangirati svoju web stranicu na prvoj stranici Google-a!

Iako smo na temu optimizacije web stranice za tražilice već nekoliko puta pisali, tehnike i tehnologije se stalno usavršavaju, pa nije na odmet ponoviti gradivo te iznijeti neke nove ideje i činjenice.

Na današnjem digitalnom tržištu čini se da je optimizacija za tražilice tema koja svakom vlasniku male tvrtke pada na pameti sve se češće spominje u razgovorima. To je zato što većina potrošača koristi tražilice poput Googlea kako bi pronašle informacije, proizvode i usluge koji su im najpotrebniji. Ali kako poboljšati optimizaciju vaše web stranice kako bi bili bolje rangirani na tražilicama?!

Mnogo je čimbenika uključeno u rangiranje vaše web stranice na tražilicama. Postizanje boljeg ranga na tražilicama nije nimalo lagan zadatak, a potrebno je znanje i vrijeme.

Kako bi vam pomogli, sastavili smo ovaj vodič da vam pokažemo kako povećati rezultate.

„Koliko je potrebno vremena da se moja web stranica bolje rangira na Googleu?“

Ovo je često pitanje i čujemo ga gotovo u svakom razgovoru na ovu temu.

Na ovo pitanje se može odgovoriti samo ako su poznati određeni čimbenici. Evo samo nekoliko elemenata koji mogu utjecati na vrijeme potrebno za poboljšanje rangiranja na Googleu:

Vještina - imate li potrebne vještine za poboljšanje vašeg SEO-a? Znate li uopće što trebate učiniti i kako započeti? Vaša vještina u SEO-u igra ulogu u tome koliko brzo možete poboljšati svoj rang.

Proračun - s kojim proračunom raspolažete? S manjim proračunom čete morati više testirati i trebat će vam više vremena kako bi vidjeli rezultate i kako bi se odlučili na pravi smjer. S većim proračunom će se određeni poslovi moći lakše i brže odraditi, pa će i rezultati doći malo brže.

Konkurencija - Što je konkurencija jača, to će vam trebati više vremena da povećate rezultate optimizacije tražilice. Učinak će imati i to koliko vaša konkurencija ulaže u SEO, te da li samo povremeno ulažu u optimizaciju ili im je to svakodnevni zadatak.

Trenutno mjesto – gdje se trenutno nalazite, na kojoj poziciji u tražilicama? Što više posla morate poboljšati na različitim elementima svoje web stranice, to će vam trebati više vremena da vidite promjene na Google ljestvici.

Ako uzmemo u obzir ove čimbenike, bez obzira gdje se nalazite u procesu optimizacije, trajanje promjene rezultata na stranici rezultata pretraživanja (SERP*) će potrajati. Bolji rang na tražilici nije nešto što se može napraviti preko noći, s druge strane, dobru poziciju je jako lagano izgubiti.

U provedenim istraživanjima vodećih svjetskih tvrtki koje se bave ovom tematikom, su naveli kako su web stranice koje se nalaze među prvih 10 rezultata, starije od 2 godine. Studija je isto tako pokazala da su njih 6% uspjeli doći do tih rezultata u trajanju za otprilike 2 do 6 mjeseci.

Navedenom istraživanjem je potvrđeno da je sve moguće i tako je dala poticaj i onima koji su tek započeli s izradom web stranica i njihovom optimizacijom, ali i svima onima koji su ovaj segment svoje investicije zanemarili.

Bez obzira u kojoj ste trenutno poziciji, i dalje možete popraviti rang svoje web stranice u rezultatima pretraživanja, pa zato krenimo…

11 načina kako rangirati svoju web stranicu na prvoj stranici Google-a!

Kao što smo već spomenuli, vrijeme potrebno za povećanje rezultata optimizacije tražilice ovisi o brojnim čimbenicima. Međutim, postoje neke radnje s kojima već danas možete započeti kako biste poboljšali svoje šanse za viši rang na SERP-u.

1. Napravite reviziju svoje web stranice

Ako želite saznati najbolje načine za bolju optimizaciju vaše mrežne stranice, morat ćete započeti s revizijom web stranice i odrediti koja je njezina trenutna situacija. Tu ćete otkriti sve jake i slabe strane svoje web stranice, te napraviti strategiju kojim putem dalje. U svakom slučaju ćete u narednom periodu iskoristiti sve jake strane svoje web stranice, dok poboljšavate one slabije.

Na što treba obratiti pažnju prilikom revizije:

  • Struktura vaše web stranice
  • Informacijska arhitektura
  • Postojeći sadržaj

S obzirom na to da se određene informacije ne mogu pronaći niti dobiti samo pregledavanjem web stranice, tada se koriste potrebne aplikacije i servisi kako bi se dobile što bolje i točnije informacije na osnovu kojih se dalje određuje strategija. Takvi servisi su u većini slučajeva poprilično skupi, potrebno je znanje za njihovo korištenje i na kraju znanje da se dobiveni rezultati protumače. Male tvrtke često odustaju od samostalne analize, te se odluče na suradnju s iskusnim SEO agencijama koje mogu izvršiti SEO reviziju i ponuditi strategiju na temelju onoga što pronađu.

Naš tim u Alba marketingu pruža besplatnu analizu web stranice za posjetitelje naše web stranice. To je izvrsna polazna točka za prepoznavanje onoga što trebate učiniti da biste poboljšali svoj SEO.

2. Poboljšajte navigaciju na web stranici

Google želi svojim korisnicima pružiti najbolje moguće iskustvo s rezultatima koje prikazuje. Iz tog razloga, tražilica nagrađuje web lokacije koje pružaju pozitivno korisničko iskustvo (UX*). Zato je navigacija na web stranica izuzetno važna.

Ako posjetitelji web stranice ne mogu pronaći ono što traže, najvjerojatnije će napustiti vašu web stranicu.

To utječe na vašu stopu napuštanja (bounce rate*) početne stranice i vrijeme koje posjetitelji provedu na vašoj web stranici, kao i na broj stranica koje pregledavaju. Sve ovo utječe na rangiranje vaših pretraživača.

Da ne spominjemo, loša navigacija često ostavlja negativnu percepciju vaše marke kod korisnika. To ih može dovesti do toga da potraže vaše konkurente kako bi dobili ono što im treba.

Vaš navigacijski izbornik trebao bi biti jasno označen na način koji ima smisla za posjetitelje web stranice. U ovom pogledu se većina nas jednako ponaša i ako moramo više vremena provesti na stranici da bi pronašli gdje trebamo kliknuti, vrlo je vjerojatno da ćemo napustiti takvu web stranicu.

Umjesto toga, s vašeg izbornika treba biti jasno gdje se nalaze određene informacije i kako ih mogu pronaći na početnoj stranici.

3. Ispravite dupli ili dvostruki sadržaj

Ispravite dupli ili dvostruki sadržaj

Problemi s dvostrukim sadržajem mogu negativno utjecati na vaše napore pri optimizaciji vaše web stranice. Google želi nagraditi one web stranice koje imaju jedinstveni sadržaj. Pored duplih sadržaja na vašoj web stranici, tu je važno napomenuti da Google točno zna i kada se koriste materijali s drugih web stranica (plagijati) i to kažnjava. U ovom tekstu ćemo se zadržati na vašoj web stranici i koncentrirati na vaš dupli sadržaj. 

Jedno od najčešćih problema s dvostrukim sadržajem je više verzija iste stranice. Na primjer, možda imate http://www.adresavašewebstranice.hr i http:// adresavašewebstranice.hr. Google će ih rangirati kao dvije različite web stranice, bez obzira na to što su dizajn i sadržaj potpuno identični.

Rješenje ovog problema leži u tome da morate odrediti točna pravila u datoteci htaccess. Ako ne znate kako to učiniti, pitajte administratora web mjesta ili stručnjaka za web dizajn.

Čest problem je i isti ili sličan sadržaj kojeg možemo objasniti na ovaj način. Pretpostavimo da imate web shop s cipelama. Iako imate dva ili više različitih proizvoda i po kvaliteti i cijeni itd, u opisu koristite slična objašnjenja. Npr. „Muške kožne cipele, lagane, crne!“  a onda na drugom, različitom proizvodu napišete  „Muške kožne cipele, lagane, smeđe!“.

Postoje alati s pomoću kojih možete pronaći dupli sadržaj, kojeg potom treba ispraviti prije nego što bude jače utjecao na vaš SEO.

Morat ćete redovito provjeravati duplicirane sadržaje jer svaki put kada na svoje web mjesto dodate nove stranice ili postove na blogu, postoji mogućnost problema s dupliciranjem sadržaja.

4. Optimizirajte svoju web stranicu za mobilne uređaje

Google već nekoliko godina umanjuje važnost web stranica koje nisu prilagođene za mobilne uređaje. Razlog je vrlo jednostavan. Preko 55% svih pretraživanja dolazi s mobilnih uređaja. Zato je važno da vaša web stranica bude responzivna, odnosno prilagođena za pregled na mobilnim uređajima.

Ako ste vašu web stranicu napravili prije 4 i više godina, vrlo je vjerojatno da nije prilagođena za mobilne uređaje, pa se morate posavjetovati sa stručnjakom za web dizajn i prilagoditi vašu web stranicu.

5. Optimizirajte svoju stranicu za njezino brže učitavanje

Brzina učitavanja web stranice te i njezina sama brzina prilikom pregledavanja je još jedan faktor koji Google algoritam uzima u obzir prilikom rangiranja vaše web stranice.

U slučajevima gdje se web stranica ili web shop sporije učitavaju, posjetitelj postaje nestrpljiv i vrlo vjerojatno će napustiti web stranicu prije nego se učita.

Prema nekim istraživanjima, ako je vašem web shopu potrebno više od 3 sekunde, mogli biste izgubiti gotovo 50% posjetitelja.

Da biste poboljšali stope napuštanja (bounce rate*) svoje web stranice i poboljšali svoj SERP, morat ćete unijeti neke promjene kako biste joj poboljšali brzinu učitavanja. Evo nekoliko čimbenika koji utječu na vrijeme opterećenja:

Veličina fotografija, slika itd.  - Učitavanje većih fotografija znatno utječe na brzinu web stranice. Odaberite njezinu veličinu prema potrebi i komprimirajte ju tako da ne izgubite potrebnu kvalitetu.

Predmemorija preglednika (cache) - Kada preglednik učitava vašu web stranicu, on zapravo sprema razne datoteke na vaše računalo. Samim tim određene datoteke koje su već spremljene na vaše računalo, prilikom drugog posjeta nije potrebno ponovno učitavati (preuzimati) već ih preglednik preuzima s vašeg računala i time se ubrzava pregled web stranice ili web shopa.

Optimiziranje skripti i stilova - JS i CSS datoteke mogu usporiti brzinu web stranice, zato je potrebno ukloniti datoteke koje se ne koriste te optimizirati one koje se koriste za rad web stranice. (Ako ne znate o čemu govorimo, pitajte osobu koja dizajnira vašu web stranicu.)

Kada napravite ovakve promjene na svojoj web stranici odnosno web shopu, primijetiti da  ćete da se brže učitava, samim time ćete poboljšati i UX i naravno stopu pretvorbe* (stopa konverzije*). Da ne spominjemo da će Google to uzeti u obzir prilikom rangiranja vaše web stranice.

Optimizirajte svoju stranicu za njezino brže učitavanje

6. Istražite ključne riječi i ključne fraze

O ključnim riječima i ključnim frazama smo pisali u nekoliko navrata. Zato se u ovom tekstu nećemo previše zadržavati na istraživanje ključnih riječi Na našim društvenim mrežama smo podijelili i neke od značajnijih besplatnih servisa za istraživanje ključnih riječi.

Ovdje možete vidjeti 15 SEO savjeta za web stranice, gdje opisujemo sve vezano za ključne riječi.

7. Stvarajte visoko kvalitetan sadržaj koji daje vrijednost vašim posjetiteljima

Strategijom u kojoj dajete visoko kvalitetan sadržaj i koji ujedno daje vrijednost vašim posjetiteljima će znatno poboljšati vaše poslovanje, ali će i znatno poboljšati vašu poziciju na tražilicama. Sadržaj vaše web stranice igra ključnu ulogu. Ako imate sjajan sadržaj na vašoj web stranici, tada je i samo pozicioniranje na tražilici daleko lakše.

Ako vašem sadržaju pristupite tako da temu koju obrađujete prvo istražite i potom dobro napišete, te da taj sadržaj daje vrijednost vašem posjetitelju i ciljanoj skupini onda će to tražilice i nagraditi boljom pozicijom.

U izradi web stranica i web shopova, najčešće se susrećemo s problemom materijala kojeg dobijemo a s kojim trebamo osmisliti i napraviti sve potrebno. Često nam se dogodi da dobijemo šture informacije, te je na nama da istražimo područje poslovanja, konkurenciju, otkrijemo ciljane skupine i na kraju napišemo tekstove, eventualno snimimo fotografije ili video zapise, a sve s ciljem da naš klijent bude zadovoljan. Naravno, ovakav pristup je i skuplji jer zahtjeva puno veći angažman, a tu možete uštedjeti i vremena i novca ako sami napišete sve što je potrebno. Jer ruku na srce, tko zna vaše proizvode, usluge i vašu tvrtku  bolje od vas!?

Jedan od najboljih načina za objavu sjajnog sadržaja je i poslovni blog kojeg možete implementirati bilo na svoju web stranicu ili na web shop. Redovnim objavama sadržaja gdje se obraćate svojoj ciljanoj skupini znatno ćete poboljšati vašu poziciju i to ne samo na tražilicama već općenito u toj ciljanoj skupini. Zapamtite, sjajan sadržaj koji daje vrijednost (baš poput naših sadržaja 😊).

Koliko često trebam ažurirati svoju web stranicu?

Također možete iskoristiti i „Česta pitanja i odgovori na njih“, poznatiji kao „Frequently asked question - FAQ“ na engleskom. Ovo je ujedno način gdje si možete uštedjeti dosta vremena na odgovaranje ponavljajućih pitanja vaših posjetitelja.

No vratimo se mi na poslovni blog i kako ga optimizirati za tražilice. Dakle prvo što trebate napraviti je napisati ključne riječi ili fraze koje su relevantne za vaš posao i za sadržaj kojeg želite objaviti. Istražite što vaša ciljana skupina traži i koja su najčešća pitanja vezana za vaš sadržaj kojeg želite objaviti. Na temelju tih informacija je potrebno napisati sadržaj i pritom koristiti ključne riječi i fraze.

Sadržaj obavezno upotpunite s relevantnim fotografijama i/ili videozapisima.

Ako vam stvaranje, odnosno pisanje sadržaja nije jača strana, onda angažirajte ljude iz svog tima da vam pomognu ili angažirajte pomoć stručnjaka za pisanje sadržaja.

Pri pisanju sadržaja za vaš web shop/web stranicu, imajte na umu da se većina (poput nas samih) ponaša na jednak ili sličan način, odnosno da na web stranicama koje posjećujemo, tražimo određene informacije i ako smo zadovoljni s onim što vidimo onda je i vjerojatnost da ćemo nešto kupiti veća, odnosno da ćemo se vratiti po još informacija kada nam to bude potrebno.

8. Umetnite i poboljšajte svoje meta podatke.

Vaš cilj je što bolji rang na tražilici. Da biste olakšali tražilicama da bolje razumiju što se točno nalazi na vašoj web stranici, koriste se meta podaci. Meta podaci ukratko opisuju sadržaj web stranice te pored ostalih podataka tu se upisuje kratak opis sadržaja, ključne riječi ili fraze, na kojem je jeziku sadržaj i slično.

Evo nekoliko elemenata koje ćete morati uzeti u obzir prilikom optimizacije meta podataka:

Naslov (Title) - Ovo će biti naslov koji će biti prikazan na vrhu prozora preglednika, kao i naslov na SERP-u. Potrebno je uključiti i ključne riječi u naslov te pritom treba paziti da naslov ne bude ni pre kratak niti pre dugačak.

Opis (Description) - Opis je važan jer se prikazuje na SERP-u i govori korisnicima o čemu se radi na stranici. Jasan i kratak opis sadržaja s uključenim ključnim riječima je potrebno da bi tražilice mogle znati što je sadržaj vaše web stranice.

Alternativne oznake (Alt Tags) - alternativni tekstualni opisi ili alt oznake koriste se za opisivanje slika, fotografija, videozapisa ili vizualnih medija koje upotrebljavate na svojim stranicama. Ovo ne samo da Googleu govori o vašim slikama, već pomaže tražilici da odredi kada će isporučiti ovaj sadržaj u rezultatima pretraživanja slika. A to je još jedno važno mjesto gdje vas potencijalni kupci mogu pronaći.

Ako u buduće budete koristili ovakav način stvaranja i objavljivanja novog sadržaja, tražilice će vas bolje rangirati.

9. Izgradnja hiperveza

Izgradnja i povezivanje sadržaja unutar web stranice i povezivanje sadržaja s vanjskim sadržajem drugih web stranica je već malo kompliciraniji posao, no isto važan podatak za tražilice.

Iskreno, dobar sadržaj (članci, fotografije, videozapisi i slično) koji su vjerodostojni i relevantni za vašu domenu poslovanja/znanja, su najbolji mamci za povratne linkove (back link*). Sadržaj o kojem pišemo cijelo vrijeme naravno trebate i podijeliti sa svojim poslovnim partnerima, na društvenim mrežama radi lakšeg i bržeg širenja informacija. Ako je sadržaj vjerodostojan i kvalitetan, to je vjerojatnije da će druge web stranice napraviti poveznicu na vaš originalni sadržaj. S ovakvim pristupom gradite kvalitetne povratne veze koje su također jako važne prilikom rezultata pretraživanja.

Povezivanje s drugim web stranicama nije posao kojeg možete napraviti preko noći. Potrebno je vremena i truda da bi svoj sadržaj podijelili na relevantne web stranice. Nikako ne savjetujemo da svoj sadržaj dijelite gdje i kako stignete. To može imati negativan učinak na vaš rang i posjećenost.

Jednako je važno napraviti dobru hijerarhiju poveznica na vlastitoj web stranici kako bi  zadržali posjetitelja i pokazali mu sve potrebno kako bi se što duže zadržao na vašoj web stranici i kako bi se lakše odlučio na kupovinu.

10. Omogućite posjetitelju da lako pročita sadržaj na vašoj web stranici

Do sada smo u nekoliko navrata napomenuli koliko je važan sadržaj kojeg objavljujete na svojoj web stranici ili web shopu. Cilj vašeg sadržaja je da informirate posjetitelja o onome što radite i što nudite. Ako je taj sadržaj teško čitati, izgubit ćete fokus posjetitelja i vrlo vjerojatno će na pustiti vašu web stranicu. Uzmite u obzir i ciljanu skupinu kojoj se obraćate, jer nije jednako napisati sadržaj s općenitim sadržajem i sadržaj s rezultatima znanstvenih istraživanja.

Pri tome morate paziti i na stil pisanja. Potrebno je koristiti naslove i podnaslove, nabrajanja, podebljani tekst ako nešto želite naglasiti, no nemojte pretjerivati. Ako je stil pisanja dobro napravljen, posjetitelj će odvojiti vrijeme da pročita tekst i dođe do informacija, a samim tim će se i duže zadržati na vašoj web stranici, te će to imati pozitivan utjecaj na SEO i na stopu konverzije .

Oni koji nas prate na društvenim mrežama mogli su već vidjeti našu objavu vezanu za pisanje tekstova. Koristite stilove nabrajanja gdje je to potrebno i moguće. Tako također privlačite pažnju posjetitelja, pogotovo kada je riječ o složenijim temama.

11. Zatražite pomoć stručnjaka kako biste poboljšali svoju poziciju na tražilicama

Sigurni smo da ako čitate ovaj sadržaj da želite poboljšati svoj rang na tražilicama. Isto tako smo sigurni da to nije jednostavan ni lagan zadatak te rezultati ne dolaze preko noći. Znamo da to nije jednokratan posao kojeg možete obaviti i na njega zaboraviti. To je posao za koji ćete trebati dosta strpljenja, znanja i truda, te na tome raditi dok god imate web stranicu ili web shop s kojim želite ostvarivati pozitivne rezultate. Samo tako ćete postići dobar rang na tražilicama.

Ako nemate dovoljno vremena ili potrebnog znanja, Alba marketing vam stoji na raspolaganju.  

Alba marketing vam nudi SEO usluge na duži period a sve s ciljem da vaš rang bude uvijek među prvim rezultatima pretraživanja. Pošaljite nam upit za besplatnu analizu vaše web stranice kako bi mogli odrediti sve prednosti i slabosti, a potom krenuli s boljim rangiranjem.

 


Ukoliko nismo odgovorili na sva pitanja, slobodno nas kontaktirajte i rado ćemo vam pomoći!


Korišteni pojmovi:

*SERP
*ROI
*SEO
*Bounce rate

Rječnik korištenih pojoma i izraza