Što je web stranica za članstvo ili poznatije pod membership web stranice?

Potaknuti jednom raspravom, htjeli bi vam objasniti što je web stranica za članstvo ili web stranica za tečajeve, mrežne platforme za učenje, web stranice s pretplatom, odnosno na engleskom Membership website*, a znamo da imamo dovoljno iskustva i znanja o ovoj temi, s obzirom na naše dugogodišnje iskustvo na američkom tržištu.

Web stranice za članstvo postaju sve popularnije tijekom posljednjih nekoliko godina. Blogeri* i drugi influenceri* su shvatili da, ako žele pristojno zaraditi, moraju svoje znanje onda i naplatiti i u tome nema ništa loše. Možete odabrati želite li odati svoje talente i znanje ili ih želite naplatiti. Web stranica za članstvo vam omogućuje ovo drugo.

Kada razmišljate o online načinima zarade (Zarada na internetu) ili ako ste se već upustili u poduzetničke vode, ili ako već negdje na neki način predajete i učite druge onim vještinama u kojima ste dobri onda bi svakako trebali razmisliti o web stranici za članove odnosno membership web stranici. Odličan su način za ostvarivanje stabilnog prihoda za vaše poslovanje od prvog dana.

U Americi su već par godina pravi hit za sve one koji prodaju svoje tečajeve, instrukcije online i općenito sve ono za što nije potreban osobni kontakt, što je u današnje doba, novog normalnog, odlična ideja.

Kao primjer možemo navesti neke ideje: tečaj stranih jezika ili poslovni tečaj, marketing tečaj, fitness tečaj, kulinarstvo… Ok ,uhvatili ste o čemu je riječ?!

Objasnit ćemo vam što je web stranica za članstvo i kako vam može pomoći da generirate više prihoda od uobičajene web stranice.

Membership web sites - Web stranice z ačlanstvo

Što je web stranica za članstvo?

Web stranica za članstvo je web stranica s dijelom koji je ograničen i dostupan samo onima koji su članovi ili pretplatnici. Naravno, to može biti besplatan ili plaćeni tečaj.

Na primjer, želite pomoći drugima sa svojim savjetima, znanjem i informacijama vezanim za poduzetništvo, kulinarstvo, vježbanje, jogu…

Formula je jednostavna: imate znanje koje vaša publika želi i spremna je to platiti.

Možete imati dio svoje web stranice koja je dostupna svima kako biste privukli kupce koji plaćaju, čak što više, dio web stranice poput bloga su i te kako potrebni i poželjni.

Tada, kad se uvjere u vrijednost vašeg sadržaja, bit će spremniji postati pretplatnicima koji plaćaju u zamjenu za pristup ekskluzivnom sadržaju.

Primjeri web stranica za članstvo

Na primjer, profesor ste matematike, informatike itd. Bliži se kraj godine i nekim učenicima su potrebne instrukcije, postavit ćete sve potrebne informacije vezane za određeni razred ili gradivo i učenik će ga moći posjetiti kad god je to njemu potrebno i naučiti sve što treba za bolju ocjenu 😊

Ili Vi ste svestrani kuhar ili kuharica i mnogi bi htjeli naučiti vaše tajne

Ili ste fitness trener i imate odličan program kako održati svoju liniju vitkom

Ili imate znanje kako pomoći drugima da izgrade svoju karijeru

I tako dalje…

Prednosti web stranice za članstvo

Puno je prednosti upravljanja web stranicama za članstvo pa ćemo nabrojati samo neke:

  1. To je (gotovo) pasivan prihod
  2. Kada postavite web stranicu i izradite sadržaj, moći ćete prodati neograničen broj pretplata
  3. Imat ćete više vremena za osmišljavanje novih tečajeva
  4. Imat ćete više vremena za sebe i svoje najmilije
  5. Vaši će članovi postati svojevrsna zajednica te vas može pozicionirati u toj branši kao influencera (dodatna zarada)
  6. Stalan prihod
  7. Automatizacija procesa
  8. Ovakvi proizvodi se prodaju sami
  9. Ukoliko nadograđujete svoje tečajeve imat ćete i ponavljajućih pretplatnika
  10. Svoj posao možete raditi iz bilo kojeg dijela Svijeta a potreban vam je Internet, laptop i mobitel
  11. Itd itd

Promet i marketing

Članovi koji pronađu vrijednost na takvoj web stranici će vam rado ostaviti svoje kontakt podatke poput imena i prezimena i e-mail adrese.

Jednom kada dobijete njihove podatke postavljate online kampanje i prodajni lijevak (eng. Funnel = ljievak, primjeri: Sales funnel, Marketing funnel, Conversion funnel itd.).

Samo sa ovim podacima imate izvrsnu priliku i možete napraviti ciljane kampanje kako bi od posjetitelja pretvorili u kupca.

Kako izraditi web stranicu za članstvo

Glavna prepreka stvaranju web stranice za članstvo do sada bila je tehnička strana stvari.
Ovo ne možete napraviti u par klikova u Wordpressu ili samo isprogramirati. Potrebno je znanje kako napraviti web stranicu za članove ali i kako podesiti ostale elemente za marketing kampanje.

Membership web sites - Web stranice z ačlanstvo

Kako bi web stranica za članstvo trebala funkcionirati?

Na vama je da napravite sav sadržaj za tečaj. Najbolji su video tečajevi popraćeni sa tekstualnim dijelom i fotografijama.

Vama nisu potrebne vještine kodiranja, to je naš posao, na vama je da slijedite ove korake:

1. Potvrdite ideju o članstvu

Web stranice za članstvo najbolje funkcioniraju ako razgovaraju s visoko ciljanom publikom.

Na primjer, web stranica za članstvo za trgovce obuhvaćalo bi puno tema i teško bi ju prilagodili svima.

No, web stranica za članstvo za trgovce rabljenim automobilima bi vas daleko dovela jer je to posebna niša i kod nas slabo razrađena. Uz to, biti stručnjaku usko postavljenoj niši će vam pomoći da povećate svoj utjecaj i autoritet.

2. Zatim, pogledajte svoje vještine:

Imate li potrebne vještine za stvaranje sadržaja web stranice za članstvo za vašu ciljanu nišu?
Imate li načina da ih nabavite? Na primjer, unajmljivanjem kvalificiranih neovisnih izvođača (snimanje videa, fotografija, pisanje tekstova i slično)?

3. Ako to učinite, vrijeme je da provjerite što i kako radi vaša konkurencija

Postoje li druge tvrtke koje vode web stranice za članstvo koje se bave istom nišom?

  • Postoji li puno tečajeva i radionica?
  • Je li niša sklona promjenama i razvoju?
  • Mora li vaša ciljana publika biti u toku jer je to hobi ili zato što je to njihova profesija?

Sve to može utjecati na to hoće li vaša web stranica za članstvo biti profitabilna, zato svakako prije pokretanja provjerite konkurenciju:

4. Kakav ćete sadržaj ponuditi?

Drugi korak na putu do web stranice s članstvom je odlučivanje o vrsti sadržaja koji ćete ponuditi svojim članovima.

Web stranice za članstvo obično koriste neke od sljedećih formata:

  • Videozapisi
  • Tečajevi
  • E-knjige
  • Podcasti
  • Detaljni vodiči s uputama

Provjerite kakav bi sadržaj vaša publika željela, na primjer ukoliko ste trener Joge onda bi najbolje bilo da je vaš sadržaj u video formatu kojeg možete popratiti fotografija, crtežima i tekstom.

5. Kako ćete privući članove?

Nakon što se odlučite za svoje vrste sadržaja i teme, vrijeme je da počnete razmišljati o privlačenju članova.

Potencijalne članove najlakše je dobiti besplatnim pružanjem dijela materijala.

  • Na primjer, možete koristiti objave na blogu i optimizaciju web stranice za tražilice kako biste privukli više prometa na svoju web stranicu.
  • Slično tome, mogli biste poboljšati prisutnost na društvenim mrežama i ponuditi brze savjete ili male odlomke svog tečaja.
  • Jedan od boljih načina je slanje e-mail poruka, no za to bi vam ipak trebala veća količina email adresa koje ste prikupili legalnim Jednostavno pošaljite svojim pretplatnicima na newsletter pošaljete poruku o vašoj novoj web stranici za članstvo.
  • Najbolji način za privlačenje novih članova su webinari. Webinari su snimljeni video materijali u određenom trajanju gdje ćete objasniti što članovi mogu saznati i kako mogu profitirati od tog znanja koje im nudite.
  • Jednako dobar način je i plaćeno oglašavanje. Dobro podešenom online kampanjom možete privući velik broj kupaca

6. Postavite web stranicu za članstvo

Kako smo već naveli, ukoliko nemate znanja u programiranju, tada vam možemo izraditi web stranicu za članove sa svim potrebnim elementima poput kontakta, o nama, blog i slično.

7. Neka vaša zajednica bude angažirana

Ključ uspješne web stranice za članstvo nije samo u pružanju vrijednog sadržaja, već u angažiranoj zajednici.

  • Dodajte dodatnu vrijednost postojećim članovima
  • Budite u toku s nišom i tražite povratne informacije svojih članova
  • Dobra web stranica za članstvo uvijek ima na umu potrebe članova pri izradi novih sadržaja
  • Ne donosite samo odluke za koje mislite da će se svidjeti vašim kupcima
  • Pitajte ih što im je potrebno
  • Dodajte nove značajke i sadržaj
  • Nitko ne voli vidjeti web stranicu koja se ne održava i nije u trendu
  • Umjesto toga, nastavite dotjerivati i pokazivati da ste prisutni i da razmišljate za svoje članove kako bi dobili veću vrijednost

8. Pokreni događaje

Da bi vaša zajednica bila angažirana i aktivna, razmislite o pokretanju događaja.

Na primjer, članovima možete odobriti popuste ukoliko vas preporuče svojim prijateljima i na taj način ćete si osigurati stalno nove članove.

9. Ponovi korake 1 do 9!

Kada ste sve pokrenuli i kada uvidite sve mogućnosti te kada krene prodaja pretplata, tada je potrebno samo ponoviti korake i ovo napraviti i za sve ostale niše u kojima ste dobri. Jamčimo vam uspjeh i sigurne prihode toliko dugo koliko se budete držali svoje zajednice i isporučivali im sadržaj koji im je potreban.

Pored sveg navedenog možemo vam reći da ako su vaši članovi sretni i vaše će poslovanje biti uspješno i profitabilno. Na prvom mjestu neka vam uvijek bude koliku ćete vrijednost i znanje podijeliti sa vašim članovima a tada ćete uvijek imati novih članova.

membership-website--web-stranica-za-clanstvo016
membership-website--web-stranica-za-clanstvo013
membership-website--web-stranica-za-clanstvo015
membership-website--web-stranica-za-clanstvo014
membership-website--web-stranica-za-clanstvo012
membership-website--web-stranica-za-clanstvo011
membership-website--web-stranica-za-clanstvo010
membership-website--web-stranica-za-clanstvo009
membership-website--web-stranica-za-clanstvo008
membership-website--web-stranica-za-clanstvo007


Ukoliko nismo odgovorili na sva pitanja, slobodno nas kontaktirajte i rado ćemo vam pomoći!