Zašto je dizajn poveznica važan?

Poveznice su najosnovniji interaktivni element između korisnika i web stranice. (Poveznica, veza, hiperveza ili link)

Poveznice, kako im sam naziv govori, povezuju sav naš sadržaj na web stranici ili sa drugim web stranicama. Postoje mnogi oblici poveznica, od riječi u tekstu pa do izbornika na web stranici.

Korisnik klikne na vezu, a zatim će se prikazati željeni sadržaj na istoj ili drugoj lokaciji odnosno web stranici.

5 stanja u kojima poveznica može biti:

  1. Veza (ne posjećena): Zadano stanje u kojem se nalazi veza, kada nije u nekom drugom stanju
  2. Posjećeno: Veza kada je već posjećena (postoji u povijesti preglednika)
  3. Veza kada nad njom prelazi pokazivač miša korisnika
  4. Veza kada je fokusirana
  5. Aktivno: Veza kada se aktivira (npr. Klikne)

Najbolje prakse u dizajniranju poveznica:

1. Jednostavan dizajn poveznica nije loša stvar
Važne poveznice bi se trebale razlikovati od ostalih vrsta teksta na web stranici. Poveznice su najučinkovitije kada se razlikuju po boji od ostalog sadržaja na web stranici i kada su podvučene kako bi se označilo da je na njih moguće kliknuti.
Najbolje bi bilo kada bi boja (neposjećenih ili poveznica na koje još niste kliknuli) bila živopisna i lako uočljiva. Najbolje je izbjegavati podvlačenje teksta odnosno riječi ako nisu poveznice i da poveznice nisu u istoj boji kao i vaš sadržaj odnosno tekst na web stranici.

2. Različiti stilovi ovisno o stanju poveznice
Ranije smo razgovarali o 5 različitih stanja poveznica. Da ne biste zbunili korisnike na vašoj web stranici, bilo bi najbolje da su različiti stilovi za svako stanje poveznice.

3. Nemojte ukloniti obrube na aktivnim poveznicama
Prema zadanim postavkama većina preglednika obrubit će poveznicu kad se na njih klikne (male točkice koje se pojave nakon što kliknete na poveznicu) ili ako su u fokusu. Ovaj element je jako važan i koristi se za pomoć u pristupačnosti web stranice. Osobe koje ne mogu koristiti miš trebaju prebaciti s poveznice na poveznicu kako bi ih aktivirale.

4. Budite dosljedni u dizajnu poveznica
Mnoga načela upotrebljivosti i psihologije podupiru ideju da stvari koje su slične po funkciji trebaju izgledati jednako.
Da bi se izbjegla situacija kada korisnici moraju razmišljati da li je određeni tekst poveznica ili ne, dobra praksa je da poveznice budu drugačije stilizirane od ostalog tekstualnog sadržaja i da na tome budete ustrajni.

5. Odredite stil za poveznice i budite dosljedni
Najprepoznatljiviji stil poveznica je da je plave boje i da je podcrtana. Stoga, da biste izbjegli zabunu, trebali biste izbjegavati bojanje uobičajenog teksta u plavo i podcrtavati ga.


Jeste li spremni na iskorak?
Trebate li neobvezujuću ponudu ili još koji savjet prije nego se odlučite na izradu vaše web stranice, slobodno nas kontaktirajte i rado ćemo vam odgovoriti na sva vaša pitanja!
Sretno 😊